Rysunki dla prasy i dla firm




















































Logo warte prawie miliard dolarów stworzył rysownik "Super Expressu" 21.02.2010
Jak informuje Onet: "Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita". (...) Siedem pozycji za nim plasuje się Pekao SA, z logo wartym 978 mln dolarów." Logo dla tego drugiego banku - symbol znanego wszystkim 'żubra" - stworzył Semafor rysujący w latach 90. ubiegłego wieku  do "Super Expressu".
Co prawda logo nie jest terminem równoznacznym z marką danego produktu, gdyż pojęcie marki jest dużo szerze, a logo jest jednym z elementów budujących markę danego produktu czy usługi. Widać jednak, że redaktorowi PAP (bo z tego serwisu Onet ściągnął tę informację) tak było łatwiej przerobić tekst z Rzeczpospolitej i logo wydało mu się wyrazem najbardziej bliskoznacznym do słowa marka. Niech i tak będzie.
Bowiem dzięki temu możemy podać dokładnie wartość logo, które stworzył Marcin "Semafor" Rzadkowski, który był jednym z rysowników "Super Expressu" w połowie lat 90.  W tym czasie jednym z ilustratorów gazety - kolegą  z pracy Semafora, tylko z nieco dłuższym stażem pracy w gazecie - był Jurek Wasiukiewicz, współwłaściciel Agencji Rysunkowej Jurek.pl. Drogi ilustratorów Superaka, które na chwilkę zbiegły się własnie w Superaku, dalej już się kompletnie rozeszły. Semafor, absolwent warszawskiej ASP, poszedł w projektowanie graficzne, Jurek Wasiukiewicz w satyrę rysunkową. AR

KONTAKT Z AGENCJĄ RYSUNKOWĄ

Jerzy Krzętowski
agencja@jurek.pl
tel. +48 502 589 716



NARYSUJ ŚMIERĆ NA WESOŁO
Robert Trojanowski zaprasza grafików i rysowników do zilustrowania Śmierci na wesoło, nieszablonowo, niestandardowo.

Na stronie tramen.blox.pl Trojanowski założył Galerię Funeralną i zachęca rysowników, którzy lubią czarny, wisielczy humor, aby na adre: obraz@tlen.pl przesyłali swoje prace do Galerii .