W październiku zyskał Krzętowski, mocno stracił Raczkowski 21.12.2009
 Spośród tygodników opinii publikujących rysunki satyryczne tylko tygodnik "Newsweek" odnotował w październiku br. wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego ( 117 267 do 111 142). Czyli tylko rysownikowi Newsweeka Jerzemu Krzętowskiemu przybyło czytelników.
Spadło natomiast Mleczce i Sawce (Polityka) ze 153 452 egz na 143 329, Zbigniewowi Jujce (Gość Niedzielny) ze 139 551 na 137 530, Andrzejowi Krauze (Wprost) ze 101 377 na 94 280 i Markowi Raczkowskiemu (Przekrój) z 56 531 aż na 42 162!
Przekrój odnotował najbardziej znaczący spadek spośród wszystkich tygodników opinii. Pod pewnymi względami spadek sprzedaży Przekroju przypomina spadki sprzedaży tygodnika "NIE" Jerzego Urbana, który w końcu zrezygnował z przedstawiania wyników sprzedaży. Na taki "komfort" nie może sobie pozwolić jednak Przekrój, który musi dbać o swoją wiarygodność wobec reklamodawców, a tą są wyniki sprzedaży kontrolowane przez ZKDP. AR
|